familie-Boes.reismee.nl

West coast USA part 2

Bumping start

Na een weekendje helpen tappen op de cross in Lommel vertrokken we vermoeid zondag nacht richting Frankfurt om onze vlucht naar San Francisco te halen. De vlucht liep een 50 tel minuten vertraging op maar gelukkig kwamen we wel op tijd aan om onze aansluiting te halen. Bij de aankomst in San Francisco bleek een van onze tassen (met kampeerspullen) er niet bij te zijn. Gelukkig kwam die wel met een vlucht later. Dan maar eerst de auto oppikken nog wat aanschuiven kregen we een auto toegekend maar eer we beneden in de garage onze auto wilden ophalen was deze al verdwenen. Na wat geregeld dan toch andere auto gekregen. Dan maar terug naar de aankomst hal voor de bagage die er dan gelukkig al was.

Ondertussen doodmoe in de hostel aangekomen konden we gelukkig snel ons bedje in.

onze eerst stop San Francisco! Leuke stad maar koud en winderig al was het toch al stukken beter als 8 jaar geleden.

We huurden een fiets en doorkruisten heel stad en wie SF kent weet dat dit zweten is ook al is het niet warm je krijgt het wel warm van de stijle straten die je te wachten staan.

We bezochten pier 39 en Fishermans Wharf, Alcatraz, fietsten tot aan de golden gate bridge en tot aan union square. ’s avonds gingen we nog naar Lands End om van een prachtige zonsondergang te genieten.

We logeerden in een heel leuke hostel in Fort Mason super kort bij het centrum! Een aanrader voor iedereen die naar SF wilt gaan.

Yosemite

Veel woorden kan ik hier niet aan vuil maken. De 2de keer dat we er komen en al wat ik kan zeggen is it took my breath away.

Echt super mooie natuur. We hebben een super leuke trail gedaan. De foto’s zeggen genoeg!

Op einde van de dag stond de teller op 25 km met toch wel heel stijle stukken klimmen bij (mijn beenvliezen hebben het gevoeld ;-) )

Dikke chapeau voor Finnie zonder zeuren heel de tocht mee gedaan.

Oh ja about the bears ! Er zaten dus rond onze campsite een 5 tal beren waardoor er een constante patrouille was van de rangers, uitgerust met BB guns en trackers om de beren op te sporen.

De eerste avond liep een moeder beer en haar 2 jongen voorbij de camping op slechts een 30-tal met van onze tent.

Zalig zo kamperen, eten maken op het kampvuur en lekker S’Mores maken

meer moet dat niet zijn.

We zijn dan via de Tioga pass uit Yosemite weg gereden, dit is de kortste, maar zeker ook de mooiste weg om van Yosemite in Death Valley te geraken.

Onderweg naar ons hotel in love Pine zijn we ook nog gestopt aan Mono Lake, meebepaald aan South Tufa point. Dit is een stukje van Mono Lake waar er allemaal Tuffa’s staan, dit zijn grillige zoutpilaren, die vanuit het zoute meer omhoog groeien.

De foto’s volgen zo snel mogelijk, want we hebben precies tijd te kort :-)