familie-Boes.reismee.nl

laatste deel van de vakantie

Los Angeles, de vorige keer was dat echt geen hoogvlieger dus wilden we dit deze keer eigenlijk overslaan, maar Finn wilde graag naar de skaters op Venice Beach gaan kijken.

Het werd dus een Air Bnb vlak bij Venice Beach. het was de eerste maal dat we met air Bnb werkte en ik moet zeggen, dat verliep tip top.

Toen we aankwamen zijn we een wandeling gaan maken op Venice Beach, naar Muscle Beach geweest, de pier van Marina Del Rey gedaan naar het skatepark geweest enz…

De dag nadien bezochten we eerst Farmers Market en The Grove (een typisch Amerikaanse shoppingmall) wat eigenlijk een beetje tegenviel, want we zijn niet zo in Gucci en van die dingen.

Na de middag hebben we dan lekker wat op het strand gelegen en wat in de zee gespeeld :-) en ’s avonds zijn we naar Santa Monica geweest, wat eigenlijk heel gezellig was, zowel de boulevard als de pier. Man man, funnel cake met aardbeien en slagroom is echt de max!!!

De volgende ochtend zijn we dan vroeg opgestaan om richting Six Flags Magic Mountain te trekken, maar eerst nog een belachelijk groot ontbijt in ene plaatselijke diner. Werner vroeg a stack of pancakes en hij kreeg 3 belachelijk grote en dikke pannenkoeken op een bord.

Anyway, Six Flags was echt de max!!!! Ongelooflijk welke attracties onze Finn hier al mocht doen. En we hadden ontzettend veel geluk, want er was bijna niemand in het park. we moesten bijna nergens aanschuiven, en als dat wel het geval was, duurde het meestal niet langer dan 15 minuten. desondanks dat het zo kalm was slaagde we er net niet in om het volledige park te doen, enkel de “Full throttle” hebben we niet gedaan. Er waren echt te gekke rides, Ze noemen dit park niet voor niets Thrill capital of the world. Vooral de X2 was echt ZOT, zoek maar eens op op youtube. Dan zeg diene gek van ons, ik wil hier 2 keer na elkaar in hahaha.

Na deze superleuke dag moesten we wel nog een paar 100km rijden tot aan onze volgende bestemming, San Simeon langs Pacific Highway 1.

De volgende dag werden we wakker en het weer was echt niet zoals de vorige weken, het was grijs, overtrokken en slechts 17graden… best pittig als je de afgelopen weken dik in de 30 en nog hoger gewoon bent.

We zijn lang Highway 1 richting Montery gereden en onderweg natuurlijk verschillende keren gestopt om zowel fauna als flora te bewonderen. we zagen kuddes zeeleeuwen, weer de condor, pelikanen enz… we bezochten Big Sur state park, een zeeleeuwen en zeeolifanten kolonie op Piedras Blancas, Point Lobos state reserve en de avond brachten we door op en rond de pier in Montery.

De volgende ochtend moesten we weer vroeg uit de veren, want normaal gezien zou er nu een van de hoogtepunten van onze reis volgen. We hadden een whale watch tour geboekt.

Bij het uitvaren van de haven zagen we al verschillende zeeleeuwen, pelikanen, aalscholvers, otters enz… maar daar waren we de boot niet voor opgekropen :-)

Na ongeveer een uurtje varen zagen we eerst enkele dolfijnen, maar iets verder was het prijs!!! Een groep van 9 bultruggen was zich serieus in de ansjovis aan het vergrijpen. We hebben ze niet zien springen, maar ze kwam echt dicht bij en hun massief grote staart en vinnen gingen de hoogte in telkens als ze doken. En dan dat geluid… prachtig. Je voelde ze bijna ademen.

Wat een hoogtepunt!!!

De rest van de dag hebben we in Santa Cruz doorgebracht en dan zijn we via een shoppingmall terug naar San Fransisco gereden, waar het 3 weken geleden allemaal begon. En nu maffen, want straks staat er een vluchtje van 12uur op ons te wachten.

slaapwel.