familie-Boes.reismee.nl

een dag van uitersten

Het is alweer woensdagavond, nog maar een week en het avontuur zit er al weer op. En of het een avontuur was vandaag.

Toen we vanmorgen wakker werden in Hatch, ongeveer 30 kilometer van Bryce Canyon was het godverdomme berekoud. De thermometer in de auto gaf slechts 7 graden aan (en dan te weten dat het de afgelopen dagen in Las Vegas zo'n 35 graden was.)

Na een stevig ontbijt vertrokken we dus voor een tocht door Bryce Canyon. Toen we daar aankwamen zat alles potdicht van de mist, en wij maar genieten van de mooie uitzichten :-(

Gelukkig begon de mist weg te trekken, zodat we toch nog wat konden genieten van deze prachtige omgeving. We hebben wel verschillende Mule Deer gezien (een soort hert.)

Na Bryce zijn we aan onze tocht richting Page vertrokken, al snel liep het kwik al weer op tot zo'n 23 graden, wat nog niet super is, maar toch al beter dan die belachelijke 7graden van deze morgen. Onderweg naar Page zagen we in de verte felle bliksem, natuurlijk moesten wij ook die richting uit. En ja hoor, voor we het wisten zaten we er middenin. Armageddon was het, niets minder. Ik heb nooit zoveel water uit de lucht zien vallen. (die tropische regen in Costa Rica vorig jaar kwam zelfs niet in de buurt.)

Toen we in Page aankwamen lag er 5cm hagel op de weg en het water stroomde van de bergen af. de straten leken wel bergrivieren. Het was allemaal van dat rood water, helemaal gekleurd naar de rode grond in deze streek.

Dan maar effe doorgereden naar ons motel om te checken of onze reservatie goed was aangekomen. ( we hebben gistern maar snel gereserveerd, omdat we gisteren zeker 10 keer NO VACANCY voor onze neus gekregen hadden.) En ja hoor, reservatie was geregeld, we waren toch al zeker van een slaapplaats.

Het was nu al ongeveer 3 uur in de namiddag. We zijn toen direct vertrokken naar monument valley, dit lag zo'n 200km meer naar het oosten. Na een kleine 2 uur rijden kwamen we daar dan aan. we waanden ons in een echte cowboyfilm... geen woorden voor, gewoon prachtig.

We zijn daar dan ongeveer een uurtje gebleven en dan terug naar ons hotel, ondertussen was het al pikkedonker.

Wat een veelzijdige dag was dit weer, eerst in de bergen naar canyons zoeken tussen de mist, dan leken we precies in het midden van de film 'twister' te zitten en op het einde van de dag leek het of we op elk moment John Wayne konden tegenkomen op z'n paard.

Morgen meer van dat :-)

Pam, Werner en FInn

Aline

fantastisch, die verhalen, die foto's....
ik kijk iedere dag hoopvol naar nieuwe verhalen (en met een beetje jaloezieµ..)

geniet er daar nog van