familie-Boes.reismee.nl

All the way to Bangkok

Hoi,

We zijn ondertussen al weer aan onze laatste nacht in Bangkok begonnen, man wat vliegt de tijd snel. Maar voor we verder reizen willen we jullie effe een korte update geven van wat we tot nu toe hebben gedaan.

Over de vlucht kunnen we eigenlijk zeer kort zijn, deze is top verlopen!!! Finn heeft een paar uurtjes geslapen en de tijd die hij wakker was heeft hij naarDora gekeken en heel veel met mama en papa geknuffeld (gek he)

Eens dat we in Bangkok airport waren zijn we direct met de trein naar het centrum gegaan om dan onze trip richting de guesthouse per tuktuk verder te zetten. Dit was de eerste keer dat we ons lieten afzetten :-) die van de receptie moest lachen toen we vertelden dat we 200 Bath (5euro) betaalden om van het station tot daar te komen per tuktuk. Finn vond de rit allesinds super! Dit was trouwens ook onze eerste kennismaking met de Thaise monsoon (het regende dus pijpenstelen.)

in de loop van de namiddag nadat we wat op onze positieven waren van onze vlucht zijn we naar Khao San Road geweest. Dit is gewoon een gezellige buurt vol backpackers. Hier hebben we lekkere springrolls gegeten.

's Avonds dan op tijd het bedje in, want zo een reis kruipt toch in de kleren.

Toen we op dag twee wakker werden scheen de zon volle bak, het was nu nog warmer dan gisteren, zo'n 35 graden. (het is niet zozeer de warmte, dan wel de vochtigheid die je pakt.)

We zijn eerst met een boot richting het zuiden van het stad gevaren en daar zijn we verschillende dingen gaan bezoeken, zoals Wat Arun en Grand Palace. Nadien wilden we nog naar het Lumpini park gaan, maar onderweg begon het weer te stortregenen en dus besloten we maar om het Central World shoppingcenter binnen te springen. Daar hing de eerste echt verrassing van de reis in de lucht... Cold Stone creamery :-) mmmmmmmm We bestelden er twee heerlijk ijsjes en de (knappe) verkoopster zei... 'I came for you' Ik dacht... hola, da is wel fijn, maar mijn vrouwke is er wel bij he. Iemand zei me eens iets van water mee naar de zee nemen...

Nadien zijn we weer zeer moe richting onze guesthouse gegaan, waar Finn nog eens extra zijn hartje kon ophalen in de speelhoek. Da manneke is op het eerste zicht nie moe te krijgen.

Dag drie en het regende nog maar eens... en die van de receptie had het fijne nieuws dat het wel eens voor de ganse dag kon zijn. Nu ja, wij laten ons niet tegenhouden... of toch? Pam en finn besloten om deze voormiddag een schoonheidsslaapje te doen ( meer last van de jetlag dan gedacht.) Ik ben er dan maar effe alleen op uit getrokken. Ik ben eens naar hetRajademnoenstadium gaan kijken. een grote thaibox tempel. Ik kwam daar aan en... gesloten. Moeten die mannen nie trainen of wa? Misschien op het einde van deze trip eens een gevecht meepikken.

Toen ik terug in het guesthouse kwam was Pam al wakker en zijn we vertrokken voor een tocht in een typisch thaise boot door de Klongs. Finn vond he weer geweldig. Nadien zijn we nog naar Wat Pho geweest, daar bevindt zicht de grote liggende Boeddha. Na onze zoveelste Boeddha zijn we via een tussenstop in China town (dikke tegenvaller, geef mij China town in NY maar) naar het eetstalletje Thip Samai geweest.

Toen we in de guesthouse aankwamen hebben we finn onder de douche gestoken en voor Pam hadden we een thaise massage gereserveerd. Aan haar wandelstijl achteraf te zien ging het er heftig aan toe :-)

en dan was het weer slapekestijd... althans voor onze Finn toch en dus moeten wij wat in de buurt blijven.

Morgen vertrekken we naar Kanchanaburi en zijn beroemde brug.

tot binnenkort

oh ja, wat kunnen we onthouden van deze eerste dagen??? Dat de Thai niet van onze finn kunnen afblijven en dat hij ondertussen zowat het meest gefotografeerde monument is van de stad.

ohhhhh hooow sweeetttttt

oooooohhhhh sooooo niceeeeeee

en finn denk... pffffff stop touching me!!!!!!!!

lieve goemaere

geniet ervan! klinkt nu al heel indrukwekkend!

Aline

Oh mannekes, da klinkt echt fantastisch! Heb ik al gezegd da ik super jaloers ben.
Geniet er daar van met jullie 3. Ik volg het op de voet. :)
dikke kus voor Finn.

Rik

Haha... Krijg al zin om nog eens te gaan :) maar dat van dat water en de zee snap ik niet echt ;) geniet er van alledrie!! Me jealous...

Lies

Super hoe jullie met z'n drietjes Bangkok onveilig maken! Geniet ervan! Ik ben benieuwd naar jullie volgende verhalen

Bart en Ann

Klinkt allemaal super leuk. Geniet er van! We zijn benieuwd naar de rest van het verhaal.

ilse

leuk dat jullie je zo goed amuseren en zo plezant voor Finn, kan wel geloven dat hem begint tegen te steken dat ze er constant willen aankomen ;-) ja tis hun blonde godje hé! haha! De foto's zijn heel mooi en ben al benieuwd naar de volgende verhalen en foto's! groetjes van ons allemaal! xxx

Miet

Waaauw... wat 'n leuk verhaal. Dat noem ik pas entertainment! Superleuk om te lezen hoe fijn het daar is. Dikke pluim voor flinke Finn!

Hey Werner,
normaal wordt er om en om gevochten in het Rajademnoen stadium en het lumpini stadium. Alle dagen wordt er dus gevochten in 1 van die 2 stadiums behalve op een feestdag.
Ik vind het lumpini stadium autenthieker, maar beide zijn tof.
Rajademnoen : ma, wo do, zond
Lumpini : di vrij, zat
Laat het hotel altijd even bellen om te zien of het open is, maar regel je ticket wel ter plaatse.
Tip, ga wat later op de avond. Als er al wat gevechten voorbij zijn dan kan je afdingen op de prijs met de bookmakers voor de loketten. Aangezien elk gevecht 5 rondes is en altijd voorafgaat met de wai kru dans, zie je soms maar 2 a 3 gevechten per uur.
Amuseer jullie nog !!! tot hoors !!!

kim

Jullie hebben zo te lezen al een heleboel gedaan en gezien, heel veel plezier en amuseer jullie!!! Ben jaloers!!! Geniet ervan en have fun!!!
Groetjes

Tom

Jammer van de monsoon, ik heb dat ook al mee gemaakt, maar laat het niet aan uw hart komen he, het kan even snel gedaan zijn als dat het begonnen is, maar dat gaan jullie ongetwijfeld al ondervonden hebben...

Amuseer jullie, we blijven volgen!

Hoi hoi,

Zoals beloofd, thaiboks tips voor Chiang Mai
Stadiums :
-Thapae Boxing Stadion, Moonmuang Road, Chiang Mai, 50200 (ma en vrij vanaf 20u)
-Kawila Boxing Stadium : vrijdag 19u30
-Loi Kroh Boxing Stadium (woensdag vanaf 21u, ligt in de meer louchere buurt tussen de bars)

Muay thai gyms :

amuseer jullie alvast daar

grtz,

Domi

Dominiek

ps, het kan altijd zijn dat er in die stadiums ook gevechten op andere dagen zijn

grtz