familie-Boes.reismee.nl

Chiang Mai in het (kort.)

Effe een kort verslagje van onnze 4 dagen in Chiang Mai.

Zoals Pam in het vorige verslag al zei leek het alsof we wereldsterren waren toen de trein uit Bangkok stopte in het station van Chiang Mai. De taxichauffeurs en tuktukdrivers mogem daar niet het station inlopen, ze moetem achter eem welbepaalde denkbeeldige lijn blijven, maar van daar waren ze al aan het roepen op iedereen. Het voordeel van zoveel concurrentie is dat we toch een goede prijs uit de brand konden slepen.

Toen we in ons hotel aankwamen werden we eigenlijk de eerste keer deze vakantie teleurgesteld. Ze bleken geen babybedje te hebben, alhoewel dit bij de boeking van de kamer duidelijk te lezen was p de website. We hebben wel een tentje bij voor onze Finn, maar als we hem in een babybedje kunnen legen doen we dat zeker. Toen we op onze kamer aankwamen was het daar ook nog eens pokkeheet en bleek de airco het niet fatsoenlijk te doen. We zijn verschillende keren gaan klagen, maar het zou blijkbaar normaal zijn omdat het buiten zo heet was (toch wel een dikke 35 graden)

Ondertussen zijn we dan maar de stad een beetje gaan verkennen, We zijn naar de Warorot markt geweest en daar hebben een paar cadeautjes gekocht en super lekker gedroogd fruit.

Nadien toen we terug aan het hotel kwamen en we naar onze kamer gingen was het hier nog steeds 30 graden. Pam is op dat moment nog eens naar de receptie gegaan en we hadden afgesproken dat als ze er niet aan zouden doen, we een ander hotel zouden zoeken. Uiteindelijk kregen we dan toch een andere kamer, waar het na 15 minuten 23 graden was.

De rest van de avond hebben we in het zwembad doorgebracht. Als avondmaal zijn we in een plaatselijk vegetarisch restaurantje gaan eten, waar het volk locals zat. Het was redelijk lekker, maar vooral spotgoedkoop. 2 blikjes cola, 2 blikjes sprite en twee opgehoopte borden eten, dat maakte samen 125 bath (zo'n 3euro)

De volgende dag zijn we de hele dag gaan fietsen. we hadden een groepstocht geboekt samen met eem gids om zo te zuiden van Chiang Mai een toer van ongeveer 50km te gaan fietsen. Het was super geregeld en we hadden een supergids. We kregen elk een redelijk goede citybike van trek en Fin mocht de hele dag in een fietskar liggen. Het was een Chariot, dus super de luxe!!! Oh ja, de groep bestond uit 2 mensen en een peuter, dus eigenlijk kregen we een prive toer :-)

De tocht op zich was super. Onze gids had twee jaar als monnik geleefd en was zelf kind van een familie boeren die rijst kweekten, dus we kregen eersteklas uitleg over rijst en Boeddha.

Onderweg zijn we ook even gestopt in een soort van werkplaats voor mensen met eem fysieke beperking, waar onze Finn meteem dolverliefd werd op een zelfgemaakt treintje, dat ondertussen al ettelijke kilometers gereden heeft. Het is zo'n ding met een koort aan wat hij achter zich aan kan trekken.

's avonds na de fietstocht zijn we terug het zwembad ingedoken en daar hebben we nog een tijdje in rondgedobberd. Nadien terug lekker vegetarisch gaan eten, Thailand is een paradijs voor vegetariers.

Ondertussen was het alweer vrijdag en voor vandaag hadden we een privechauffeur geboekt, die de hele dag met ons zou rondrijden en dat voor het geweldige bedrag van 25 euro. ZE rijden naar toe waar je wilt en stoppen wanneer je wilt.

Zo zijn we naar een hill tribal gaan kijken. Het as het Karinvolk, je kent ze ook wel als de langnekken. Het is eigenlijk een nagebouwd dorp, waar deze mensen wonen, zodat de toeristen een idee krijgen van hoe het er aan toe gaat in de afgelegen bergen. Bekijk het zoals Bokrijk, waar dan constant mensen aanwezig zijn. Het was best een leuk bezoekje en Finn heeft en beetje gespeeld met van die kleine langnekjes. Nadien zijn we dan nog naar een orchiedeen kweekerij geweest, wat eigenlijk niks speciaals was. Ik heb enkel geleerd dat een orchidee niet enkel water moet krijgen, je moet ze ook 1 maal per week volledig nat sproeien, dus dames haal die sproeier maar boven ;-)

Naar een werkplaats waar ze van die thaise paraplus maken en beschilderen en als laatste zijn we naar een plaats geweest waar ze zijde probuceren. We hebben daar het gane proces gezien van mot tot larve tot afgewerkt product, dat was best wel interessant, ware het niet dat ze uiteindelijk verwachten dat je ook nog eens een fortuin aan zijde opdoet. Niet met ons... het gevolg was wel dat ze minder hard lachte toen we weggingen dan toen we toekwamen.

Na de toer weer effe zwemmen en dan voor de verandering nog maar eens naar een ander vegetarisch buffet. Dit was wel duurder, maar de keuze was ook groter dan bij het vorige. We betaalden hier voor ons twee samen 180 bath voor 2 uur all you can eat en een fles water van 1.5 liter (zo'n 4.5 euro)

Ondertussen was het hevig aan het regenen en zagen we toen we aan het wandelen waren de kakkerlakken tegen de muren opkruipen omdat ze op de vlucht waren van het wassende water.

Zaterdag, onze laatste volledige dag in Chiang Mai. Voormiddag ben ik gaan vissen op Mekong Catfish. WAAAWWW ik heb er uiteindelijk 9 kunnen vangen waarvan de zwaarste een dikke 17kg was. Ik ben ook nog een dikke 15 minuten met ene bezig geweest, maar toen besloot die om de draad van 30kg trekkracht effe aan flarden te trekken. Was eem leuke ervaring en dit terwijl mijn vrouwke een rustige voormiddag aan het zwembad had met het zoontje.

Namiddag hebben we gewoon wat rondgeslenterd en zijn we een super lekkere tas koffie gaan drinken in een piepklein zaakje ergens in de stad, waar Finn met de zoon des huizes nog fijn geravot heeft.

's Avonds zijn we voor de verandering nog een vegetarisch gaan eten en weeral was het een dikke hoogvlieger!!!!

NU zitten we dus alweer in bangkok te wachten op onze trein richting het zuiden, waar er hopelijk een fantastisch eiland en superveel zon op ons staat te wachten.

tot gauw

anja

wat een belevenissen!!! Bedankt voor de tip van de orchideeën, nu nog wachten tot ik een orchidee heb!! Als je foto's hebt van u visvangten, gooi ze d'r ook maar op dan, Bob gaat jaloers zijn!!

ilse

man man man, wat een avonturen! Dit zijn toch once in a lifetime dingen die jullie daar nu meemaken! Als ik jullie zo hoor (lees) vertellen zou ik eerlijk waar ook in Thailand willen zijn maar kvrees met onze 3 castars dat dat wel heel druk zou worden ;-) Ook ontzettend leuk voor onze avonturier Finn dat hij op zo een jonge leeftijd al zoveel van de wereld kan genieten, wat zal dit voor hem later leuk zijn om alle foto's en dergelijke terug te bekijken! Nog veel plezier en ik hoop samen met jullie op de zon!!!! groetjes ilse en de rest

Dominiek

in het kort :-) grappig

Ammuseer jullie in't zuiden !!!

philippe

Weer een geweldige reis. Fijn om te volgen

De mannen en vrouwen van Huize Voort! (en B&D)

Lieve familie Boes!

We zien dat jullie daar een geweldige tijd hebben.
We zijn allen zeer jaloers!
Geniet er nog met volle teugen van!

Dikke kussen van de Voortjes (en B&D)

Tom

He de mannen,

ik zie dat jullie je tijd wel om krijgen daar :)
Naar welk eiland int zuiden gaan jullie?
Uit ervaring weet ik dat Koh Phi Phi de moeite is en dat het beste feest, Full Moon Party op Koh Phangan plaats vindt.

Ik blijf jullie volgen! Wanneer komen jullie terug? Ik vertrek vrijdag op mijn tripje. Groetjes

pam

Tom we zijn net terug van Koh Tao voor ons geen feesteilanden he wel super mooi en gezellig en lekker warm
koh pipi volop regen nu

en voor jou geniet ervan je hebt iets meer tijd als ons ;-) maar het gaat snel dus have fun

kenzy

dag pam en werner,
super om te lezen, zeg! ik had al gehoord dat thailand een heel tof land is om met kinderen te reizen, het ziet er machtig uit. geniet nog!

Inge van Marc Lemmens

Super om jullie avonturen te volgen :D.
Groetjes.