familie-Boes.reismee.nl

Koh Tao

Het werd een heel vermoeiende teinrit van Bangkok naar chumpton. De nachttrein met bedden was uitverkocht dus moesten we een nachttrein nemen met zitplaatsen. De hel dus! Finn sliep heel slecht, was er ijskoud door de airco, kon geen makkelijke slaappositie vinden en super veel snurkende mensen bijeen pff. Gelukkig konden we toch nog de boot vroeger nemen naar Koh Tao anders hadden we nog eens een halve dag mogen wachten in Chumpton dat was er toch wel teveel aan geweest.

In plaats van een guesthouse boekten we als het ware een echt resort ;-) die per nacht nog steeds minder kost dan een gemiddelde kamer in Belgie.

We kozen voor iets autentieks natuurlijk en niet iets mega modern. Een hutje met uitzicht op zee, trapjes naar beneden naar de rotsen om zo de zee in te duiken.

Mooie kamer met hemelbed (lekker romantische ;-) ) een lekker ontbijtbuffet wat moet je meer hebben.

Aangezien wij helemaal geen strandmensen zijn (ik zeker al niet) had ik er toch wat schrik voor 3 dagen op een eiland. Zee en strand en zand overal :-(

Ik moet iets kunnen doen, zonnen en niets doen zijn nu eenmaal niet mijn dingen. Maar het was er leuk rondwandelen, we huurden een dag een longtailboot en gingen snorkelen. Finn sliep de hele tijd in de boot in een hangmatje zodat Werner en ik nog eens samen konden snorkelen. Super leuk!

We huurden een quad. Dat vond Finn echt super. Hij zat vanvoor handen op het stuur en haren in de wind, papa stuurde natuurlijk en mama mocht achterop :-)

De wegen waren echt slecht op bepaalden stukken maar de uitzichten die we te zien kregen waren zeker de moeite waard.

We gingen lekker eten, gingen zwemmen in zee en in het zwembad, lazen een boek terwijl Finn weer lag te slapen. We kregen onze tijd zonder problemen om. En we hadden bovenal prachtig weer. Werner zijne rug zal het geweten hebben.

Het was dan ook weer veel te snel donderdag. Geen nachtrein of 8u duurde treinrit meer voor ons een uurtje en half vliegen naar Bangkok leek ons voor Finn en onze nachtrust toch iets beter.

We vlogen met een hele goedkope en kleine luchtvaardmaatschappij met dan ook een mega klein vliegtuig voor wel zeker 20 man :-) Behalve het oorverdovende lawaai en de hitte in het vliegtuig viel de vlucht al bij al goed mee.

Terug in Bangkok gingen we terug naar het guesthouse waar we ook de eerste 3 nachten logeerden voor Finn was dit net als thuis komen. Hij begon er onmiddellijk te spelen.

En we waren nog geen half uur in Bangkok en het begon, hoe kan je het raden, terug te regenen ;-)

groetjes Pam, Werner en Finn

Mara

Oei, geen nachttreinen meer voor jullie dan! Feitelijk is Finn toch echt wel een fantastisch braaf ventje hé! Geniet er nog van!!!

pam

jawel wel nog nachttreinen maar enkel met slaapplaaatsen geen zit plaatsen ;-)

Tom

Hela,

jullie doen het goed daar blijkbaar!
Have fun!
Ben ondertussen ook vertrokken. ;)