familie-Boes.reismee.nl

Amerikaans patriotisme ten top!

Vandaag zijn we naar Mount Rushmore geweest, jullie kennen dat wel, dat zijn 4 koppen die uit die rots gehakt zijn. Washington, Jefferson, Lincoln en Roosevelt deze vier presidenten symboliseren de eerste 150 jaar van de Amerikaanse geschiedenis.

Nadien zijn we dan ook even gestopt aan Crazy Horse, dat is eigenlijk hetzelfde concept, maar dan door de indianen gemaakt (ze zijn er nog aan bezig) voor een zeer bekend opperhoofd.

Verder zijn we nog naar het Custer state park geweest, waar we toch wel wat verschillende wildlife hebben gezien. Bizons, prairiehonden, gaffelbokken, Burros, enkele roofvogels, wilde kalkoenen...

In het park heeft Finn vooraan in de auto tussen ons in gezeten en gestaan, met zijn hoofd door het open dak om zo naar de dieren te kijken. Zijn enthousiasme was overweldigend :-)

Na een relatief rustige nacht zijn we dan richting Sheridan vertrokken, zo'n 500km, met helemaal in het begin een stop aan Jewel cave, een van de grootste grotten te wereld. Finn was echter niet zo in zijn nopjes, maar nadat ik hem verteld had dat dit het hol van de dinosaurus was werd hij opeens heel er kalm... ik had er eigenlijk wel lol in :-)

'kijk daar Finn, daar is zijn staart' en Finn kroop nog wat dichter tegen me aan en hij werd nog stiller LOL

Onderweg ook nog even eem ommetje van zo'n 140km gemaakt om Devils tower te gaan bekijken

tot binnenkort