familie-Boes.reismee.nl

Yellowstone en Cody

2 dagen Cody waren relax, speeltuintje gedaan met Finn, zwemmen, shoot out, uitslapen tot 9u (super Finn heeft eindelijk eens super geslapen) met als hoogtepunt The Beartooth scenic highway. Super mooi, er lang nog heel wat sneeuw wat het super mooi maakte. Dit is zeker een aanrader!

Yellowstone, hier keek ik erg naar uit. modderpoelen, geisers, hotsprings ik wou het wel eens in het echt zien. Werner zijn missie was echter een bald eagle en een beer spotten.

De eerste dag kwamen we rond de middag aan. Stralende zon maar echter wel veel wind. We vonden toch een picknick plekje waar we rustig konden genieten van het zonnetje. We begonnen aan onze tour. Dat we niet alleen waren was al heel snel duidelijk. Zeker bij de mooie uitkijkpunten was het echt koppen lopen. pff dat was wel minder natuurlijk. Finn kwam al snel een jongen tegen die hem wel wat aandacht gaf dat vond hij natuurlijk te gek! Vreemd genoeg kwamen ze die jongen nog bij heel veel stopplaatsen terug tegen ;-)

Al snel kwamen we bizons tegen en elken met grote geweien. Werner probeerde zo dicht mogelijk te komen. We zagen een marmot, gaffelbokken en heel ver op de rotswanden een witte vlek. Bleek dit een berggeit te zijn. met een geleende verrekijker konden we het dier van dicht bij zien echt de moeite. Deze geiten leven echt op de bergwanden en komen dus niet dichtbij.

Na wat indrukwekkende modderpoelen, hotsprings, kloven en watervallen reden we het park terug uit voor onze slaapplaats op te zoeken een hutje uit het park (om het wat betaalbaar te houden)

De 2de dag waren we al vroeg op pad, om 6u waren we al aan het rijden met een nog suffe verder slapende Finn ( dat is dan 7 - 1 voor Finn weliswaar ;-) )

Het doel: beren spotten. Volgens verschillende rangers konden we deze in Hayden Valley wel mogelijk zien. We stopten iedere keer bij mensen met mega lenzen en verrekijkers. We misten net een Grizzly beer (damn wekker toch een half uur vroeger moeten zetten

) en een wolven familie.

We reden richting het noorden. Toen zag ik een ranger langs de weg staan met een mega telescoop. Werner snel wakker gemaakt want die was net een klein dutje aan het doen en inderdaad een slapende beer in de bomen. Echter geen grizzly maar de bruine beer.

Ook zeker en vast de moeite. Finn wou de beer graag gaan aaien (wou hij ook met de bizons en de elken)

Om je de rest van een lange uitleg met verschillende namen van terrassen, geizers en hotsprings te besparen in het kort de rest van de dag.

We kregen zon en daarna heel veel regen en koud koud koud.

We schrapten een paar dingen omdat we doorweekt waren. Dan maar broek uit en drogen met de blazers van de auto. Ocharme ons klein ventje helemaal verkleumd en dan hadden we al regenkledij en fleece truien aan.

tegen de avond klaarde het op zodat we het upper geiser bassin konden bekijken iets waar ik veel meer van had verwacht misschien kwam het door de kou maar ik had al mooier dingen gezien.

mooi en verkleumd terug richting hutje, warme douche en de slaapzak in !

De volgende dag bleven we nog tot de middag in het park om dan via Grand Teton (enkel doorkruisen omwille van tijdsgebrek) richting Salt Lake city te rijden waar we nog iets voor te slapen moesten zoeken.

pff een lange rit, iedereen was het beu. Tegen half 8 ‘s avonds hadden lag ons bagage op de kamer. Nog snel even centrum in geweest en iets gaan eten.

Tegen 23u lag ons ventje eindelijk te maffen maar hij was super flink geweest.