familie-Boes.reismee.nl

Lombok, minder ontgonnen terrein

We verlieten Gili Air in stijl, we hadden een speedboot van het hotel en deze bracht ons naar hun privé steiger waar er een taxi op ons stond te wachten. Dat was pas gelijk in Hollywood (hè Kelly) Dit was een service van het hotel om te vermijden dat hun klanten door de drukke haven van Bangsal moesten. Deze staat er net als Padangbai om bekend vol te lopen van louche figuren die je veel te dure tickets willen verkopen.

Van daar uit waren we dan een dik half uur later aan ons verblijf in Mangsit. Een heel mooie kleine homestay bij een uitgeweken Italiaanse. Weer een mooi zwembad, het was zelf een soort van infinitypool, alleen was er weinig infinity. Er stonden namelijk planten langs :-)

We hebben er eerst wat gezwommen en ondertussen hadden we een scooter besteld die dan een half uurtje later al ter beschikking was.

Nadien zijn we dan weer een lekker toertje gaan doen van zo’n 2 uur, eerst een stuk door het binnenland, waar er ontzettend veel apen langs de weg liepen. Daarna keerden we terug langs de ruwe kustlijn met zijn talloze baaien en riffen. De weg ging constant op en af, maar na elke bocht was er weer een ander prachtig uitzicht. Lombok is voor wat wij gezien hebben veel omgerepter en groener als Bali.

De volgende dag gingen we er weer met de scooter vandoor, nu het binnenland in en richting Narmada.

Weer was het een leuke dag, maar toch zeer vermoeiend. Finn viel zelfs in slaap op de motor toen hij tussen Pam en mij in zat. Als em moe is, slaap em overal, juist gelijk de papa.

Verder hebben we gewoon gerelaxt in de tuin van onze homestay tussen al die tropische vruchtenbomen. We hebben er zelfs verse passievrucht gegeten. Bijna niemand die weet dat dit geen verschrompelde bruine vrucht is, maar een stevige gele. die vers zowaar nog veel zuurder is dan bij ons uit de winkel.

morgen terug naar Bali voor de laatste 2 dagen van deze trip, die weer veel te snel voorbij was...