familie-Boes.reismee.nl

Goodmorning Vietnam

Hier zitten we dan al weer enkele dagen in Vietnam. Tot nu toe is alles zeer goed verlopen, zelfs de vluchten gingen vlekkeloos en eigenlijk “vloog” de tijd voorbij.

Onze eerste avond in Hanoi hebben we een beetje in de buurt rondgehangen en natuurlijk een eerste maal van het super lekkere eten genoten. Die avond zijn we wel op tijd gaan slapen, je weet wel jetlag enz…

De eerste volledige dag zijn we naar het warmuseum geweest en naar de oude gevangenis. Best wel indrukwekkend als je weet dat de Vietnam-oorlog nog niet eens zo lang geleden geweest is.

’s Avonds hebben we rond het meer doorgebracht, om dan uiteindelijk rond 22u00 de trein richting Sapa te nemen.

In Sapa heerste er zo een beetje een Belgisch weertje, een beetje zon, een beetje regen, wat mist… Maar uiteindelijk niet wat je zou tegenhouden om een fikse wandeling te doen.

De eerste dag zijn we naar zo een lokaal dorpje gaan kijken, ik denk dat het CatCat noemde. Gewoon leuk om door te wandelen en Onze Finn heeft denk ik zowat het dubbele gewandeld van ons. Constant heen en weer rennen. Als de niet een beetje optrok, dan konden we genieten van de mooie landschappen en de misschien wel duizend rijstvelden die je zag liggen.

De volgende ochtend stond er een iets langere trekking op het programma. We vertrokken tegen 9 uur en we moesten zo een 13km afleggen. Onderweg hadden we de keuze tussen een avontuurlijkere route of een meer modale route. Finn mocht kiezen, dus je kan al raden waar we belanden lol

Het klim en klauterwerk op de modderige paden namen we er met plezier bij. De uitzichten werden achter elke bocht meer en meer adembenemend!

Die avond zijn we met de nachttrein terug richting Hanoi gegaan, wel met het idee in het achterhoofd, dat we in Sapa gerust een dikke week hadden kunnen blijven. Qua uitzichten een van de mooiste dingen die we al in Azië gezien hebben.

Vandaag hebben we de hele dag in Hanoi doorgebracht, veel wandelen, lekker eten en genieten van het mooie weer (vandaag tot 40 graden)

De avond hebben we afgesloten in het waterpoppentheater. Finn vond dit fantastisch en alhoewel het in het Vietnamees was gierde hij het regelmatig uit van het lachen.

Nadien nog een overheerlijk vegetarisch restaurantje gevonden en de dag was weer voorbij ;-(

Morgenvroeg vertrekken we naar Halong Bay… Super!

Rik

Super!! Halongbay gaat ook super zijn... Waar hebben jullie de trip nu geboekt?

Werner

Via kangaroo cafe, zoals je hebt aangeraden :-)

Rik

Haha... Hopelijk heb je een even goede trip als wij hadden!!! Geniet ervan en onthoud dat hier mensen zijn die op dit moment willen ruilen :)

Sofie en jul

Ooh leuk! Genieten genieten... Wij volgen jullie graag mee tijdens de borsthapjes ????

Sep @ finn

Superleuk om dit allemaal te lezen...ik mis je keihard
Morgen gaan we met de klas naar een training kijken van de rode duivels, ik zal mama een foto laten trekken van het stadion!
Dikke knuffel

Katleen

Hé, superleuk. Stond ook op onze planning, maar het gaat niet door... misschien volgend jaar. Nemen jullie binnenlandse vluchten of alles per trein? Ach ik lees het wel verder in jullie verslagen. Alvast veel plezier!