familie-Boes.reismee.nl

Halong Bay en Tam Coc

Wij zijn dus ondertussen al naar Halong Bay geweest en dat was ook weer zeker de moeite. Ok, als je wil kan ik beginnen te zeuren dat het er toch wel zeer toeristisch was en dat er ontzettend veel van die cruise schepen in de baai lagen, maar ja wat wil je, zo een mooie gebied. Niet voor niets dat dit tussen de 7 wonderen der natuur staat. Je zal dit wel zien aan de foto’s die op de blog staan.

De eigenlijke reden dat ik nu een verslagje wil schrijven is omdat ik hier samen met Finn in de trein richting Nimh Binh zit. Pam zit enkele rijen voor ons langs een oudere Vietnamese dame. Telkens als ik omhoog kijk in de richting van Pam krijg ik de tranen in mijn ogen van het lachen. Die dame zit ondertussen al meer dan een uur met haar hand op Pam haar billen… zo lief!!!!

Daarnet kwam de plaatselijke catering ook lang met overheerlijke Vietnamese hapjes zoals gestoomde mais. Natuurlijk kreeg die vrouw het niet over haar hart om haar kolfje mais volledig zelf op te eten, dus heeft ze deze plichtbewust in twee gebroken en de helft aan Pam gegeven.

Pam was er heel blij mee en heeft er van genoten

Laughing

Het vorige stuk had ik normaal gezien eergisteren al op de blog willen zetten, maar dat was er nog niet van gekomen. Ondertussen zijn we aan onze laatste uren bezig hier in Tam Coc. We hebben eigenlijk zeer veel met de scooter gereden om op die manier dingen te bezoeken, maar ook om aan de hitte te ontsnappen. In eerste instantie gingen we onze verplaatsingen per fiets doen, maar het windje op de scooter was toch zo aangenaam.

We hebben boottochtjes gedaan, een pagode beklommen die meer dan 500 trappen hoog lag op ene berg (pfff da was enorm zweten) de Bai Dinh tempel en ook een keertje een Ninh Binh gaan eten in een Australisch restaurantje, zodat we voor een keertje geen rijst met noedels of noedels me rijst moesten eten, maar een lekkere veggie burger met frieten!!!

Deze avond vertrekken we met de nachttrein naar Huè. Het strand begint in zicht te komen :-)

Oh ja, deze nacht heb ik ook naar Belgie-Noorwegen gekeken op een of andere illegale livestream. Pam ging meekijken, maar ze was zelfs niet aan het begin van de match geraakt lol.

Reacties

Reacties

steven

De ervaringen van Pam op de trein komen bekend voor! Allemaal weer jaloersmakende verhalen en foto's... ;-) Maar het is jullie uiteraard 100% gegund!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!