familie-Boes.reismee.nl

Huè naar Ho Chi Minh

De laatste keer zijn we gestopt bij onze trip met de nachttrein richting Huè. Deze rit was weer zeer goed meegevallen, reizen met de trein in Vietnam gaat echt wel vlot.

Wat nog het meest opvalt is dat de treinen gewoon op tijd rijden. De trein die in Nimh Binh aankomt is dan al zo een 3,5 uur onderweg en toch komt hij stipt op tijd aan in het station, meer nog de volgende ochtend kwamen we quasi tot op de voorspelde minuut aan in Huè. Eat this NMBS!

Over Huè zelf kan ik redelijk kort zijn, het was niet wat we er van verwacht hadden, maar we hebben er weer lekker gegeten en het zwembadje bij het hotel deed Finn weer helemaal openbloeien. Tijdens een rit op de scooter kwamen we in zo een typische Aziatische regenbui terecht, met als gevolg dat we alle drie nat waren tot op ons onderbroek :-)

Na twee dagen zijn we doorgereisd naar Hoi An, na weer een leuke treinrit van zo een 3 uur waren we bijna daar. Nog een korte taxirit en we stonden in de Golden Rice Villa in Hoi An. Wat een prachtig hotel. Slechts 3 van de 14 kamer waren er bezet, waardoor het ontzettend rustig was.

Het meest van de tijd hadden we het zwembad voor onszelf.

Hoi An is een zeer leuk stadje, waar je gerust 10 dagen kan verblijven zonder je te vervelen. Er was het fantastische historische centrum met z’n 1000 lampionnen, het prachtige strand, de groene rijstvelden en op elke hoek van de straat wel een lekkere eettent!

We hebben weer de streek verkent met een scooter, zijn naar verschillende stranden geweest, een oude ruïne bezocht, veel tijd in het stadje doorgebracht, lekker gegeten enz… en dan telkens nog 2 maal per dag wat zwemmen :-)

Pam heeft zelfs enkele kleedjes op maat laten maken voor een appel en een ei.

De tijd ging eigenlijk veel te snel, waardoor we nu alweer enkele dagen later zijn en ondertussen zitten we in Ho Chi Minh of Saigon, zoals vele Vietnamezen het nog steeds noemen. Deze keer namen we het vliegtuig om wat tijd te besparen.

Vandaag zijn we naar de Ci Chi tunnels gaan kijken, wat zeer indrukwekkend was en nadien hebben we ook nog het War Remwants museum gedaan. Een heel leuk en informatief museum, maar volgens mij niet echt objectief. Als je het zo moet geloven waren de Amerikanen de enige slechten in de oorlog en waren zei de enige die misdaden begaan hebben, terwijl er volgens mij toch 2 kanten aan het verhaal zijn, maar ja.

Morgen gaan we naar een waterpark, daar kijkt Finn al 2 weken naar uit!

Ine Gilissen

Leuk om te lezen! ???? Geniet er nog van! X

moeke

Toch altijd weer leuk om jullie verhalen te lezen;
Nog wat toffe foto's en we zijn weer helemaal mee :)

Geniet er nog van xxx

Pam

Foto's kolen straks nu gaan we eerst naar een water pretpark met Finn ????

sofie en Jul

Oh klinkt allemaal weer fantastisch! Benieuwd naar die kleedjes Pam ????....