familie-Boes.reismee.nl

en het werd nog mooier...

Vandaag stond er iets op het programma waar we al heel lang naar uitgekeken hadden Antelope Canyon. Deze trip werd 8 jaar geleden gecanceld door overvloedige regenval en bijhorende overstroming van de canyon. Dit bevind zich binnen het Navajo gebied.

Er zijn geen woorden om de schoonheid van de canyon te beschrijven. bekijk de foto’s en oordeel zelf. Als je ooit in de buurt komt, zeker deze schoonheid gaan bekijken!

Na dit bezoek zijn we ook nog even een kijkje gaan nemen aan Horseshoe Bend, In tegenstelling tot vorige keer was het hier nu wel redelijk druk en moet je ook $10 betalen om je auto te parkeren. Anyway, het was zeker de moeite waard om dit natuurschoon eens met een prachtige blauwe lucht op de achtergrond te bekijken.

Nu volgde een tamelijk korte rit van zo een 2 uurtje richting de North Rim van de Grand Canyon. Vorige reis hebben we de zuidkant bezocht en nu gingen we voor het noorden. Naar het schijnt zou dit een heel andere ervaring zijn… en dat was het ook. veel bossen, groene weilanden en heel weinig volk. Wat ons opviel is dat toen we eenmaal het park binnen reden we direct verschillende dieren zagen. Er waren bizons, herten, we zagen een coyote en verschillende Californische condor’s.

Ook hier hadden we de camping van NPS geboekt, dus weer hetzelfde ritueel als andere keren: tentje opzetten, vuurtje maken… en eten beschermen :-) deze keer geen vervelende eekhoorns, maar hebberige raven.

Hier aan de North rim hebben we maar 1 korte wandeling gedaan naar het Bright Angel uitkijkpunt, maar daar hebben we wel een tijdje zitten genieten van het uitzicht.

Het klinkt misschien raar, maar de Grand Canyon is te groot om te kunnen vatten. Volgens mij moet je de meerdaagse wandeltocht naar de bodem van de kloof maken om een echt zicht te krijgen van die kloof.

Die volgende morgen gingen we nog naar het visitor center om onze gebruikelijke magneet op te halen en daar raakte ik aan de praat met een wat oudere Amerikaan over het Saguaro Nationaal Park in Tuscon. Dit zou ik zelf ook graag ooit bezoeken…

Wat later ging het gesprek over het park verder tussen Pam en mij en besloten we om ne keer zot te doen en de rit van 7 uur richting Tuscon toch te maken. Hoe groot was de kans dat we nog ooit in die buurt gingen komen.

Na een toch wel vlotte rit van een dikke 6 uur kwamen we dan aan het in Oostelijke Saguaro Park, er stonden van die gigantische cactussen die je wel kent van uit de Lucky Luke strips, en we waren net op tijd voor de zonsondergang, wat voor prachtige beelden zorgde.

Nadien zijn we nog wat gaan zwemmen in het hotel en heeft Pam nog wat zweet gelaten in de fitness.

De volgende ochtend reden we dan naar het Westelijke deel van het park en daar waren de cactussen nog mooier en groter, we zagen er ook petrogliefen (rotstekeningen)

Tegen de middag vertrokken we dan richting Joshua Tree national park. weer een ritje van 4 uur. Deze keer reden we het park binnen via de zuidelijke ingang, deze weg was vorige reis afgesloten owv een verzakking door het slechte weer. Ook deze keer hadden we weer wat pech in het park, want er waren enkele gebieden afgesloten door een te hoge bijen activiteit, de zogenaamde “killer bees” zouden aangetrokken worden voor het vocht dat toeristen meebrengen en de condens van de airco rond de wagen.

De eerste avond gingen we wat bekende punten bezoeken zoals skull rock, de prachtige Yuccas enz… Aan Hall of Horrors zagen we weer een mooie zonsondergang.

We reden door naar onze slaapplaats, een oude ranch, eerst was het wat gek alles was er verlaten en pikkedonker toen we aankwamen. er zat wel een sleutel op 1 deur maar er lag geen briefje. Wat later kwam een man de lichten aan doen en alles veranderde in een super gezellige slaapplek.

De volgende ochtend hebben we nog tot aan de middag in het park rondgelopen en geklommen. Op een bepaald moment wilden we toch een wandeling doen die nog in het toegankelijke deel van het park lag, maar wel vlak bij de plaats die afgesloten was door de bijen… slecht plan, daar zaten er ook honderden. Die wandeling werd het dus niet :-)

Die middag hebben we nog iet gegeten in de buurt van het park en toen zijn we maar LA gereden, maar daarover zondag meer .